تاریخ : دوشنبه 8 آذر 1400
کد 14

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس

مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه پویندگان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی مراغه ، روز دوشنبه مورخه 1400/9/8  مراسم نمادین مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه دولتی پویندگان برگزار و همکاران اورژانس پیش بیمارستانی آموخته های خود را درزمینه پناه گیری ، خروج اضطراری ، نجات مصدومین ، اطفاء حریق و ارائه کمک های اولیه به مصدومان را به نمایش گذاشتند .
مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و اداره حوادث در این مراسم نمادین که به همت اداره آموزش و پرورش  در دبیرستان متوسطه نمونه دولتی پویندگان برگزار شد، اظهار کرد:آگاهی دهی، آماده سازی و ارتقای ایمنی و همچنین ارتقای دانش و اطلاعات دانش آموزان برای رویارویی با پدیده مخرب زلزله، هدف برگزاری این مانور سراسری است که برگزاری این مهم محکی جدی دستگاه های ذی ربط نیز به حساب می آید.
حسن امیرفضلی گفت: فرهنگ سازی یکی از حلقه های مهم زنجیره مدیریت در مواقع بحرانی است که بهترین بستر تحقق این مهم آموزش و پرورش و فضای مدرسه است.نحوه تماس و پاسخگویی ۱۱۵،حفظ خونسردی در حوادث و نحوه خود مراقبتی ازخود از محور‌های آموزشی این برنامه می باشد.
مسئول آموزش اورژانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵مراغه گفت: این برنامه آموزشی با حضور مربیان و معلمان و دانش آموزان  این مدرسه صورت گرفت،کارشناسان فوریتهای پزشکی دانش آموزان  را با اصول کلی فوریتهای پزشکی آشنا کردند.
«حسن امیرفضلی»با اشاره به مباحث مطرح شده افزود: در این برنامه نحوه عملکرد اورژانس ۱۱۵، عدم مزاحمت برای خطوط اورژانس، آشنایی با عواقب مزاحمت خطوط اورژانس،آشنایی با شماره ۱۱۵، آشنایی با تجهیزات داخل آمبولانس،نحوه برخورد با مصدوم فرضی ، همگی با زبان قابل درک برای دانش آموزان توسط کارشناسان مجرب فوریت های پزشکی آموزش داده شد.
مسئول آموزش اورژانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ در پایان گفت : با آموزش کودکان در نحوه تماس با اورژانس ۱۱۵ در مواقع ضروری و بالا بردن سطح اولیه آموزش سلامت کودکان میتوان به کاهش صدمات ناشی از حوادث طبیعی و غیر مترقبه امیدوار شد. 




 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 8 آذر 1400
  • تعداد بازدید 123