تاریخ : يکشنبه 30 آبان 1400
کد 13

راه اندازی اتوماسیون عملیاتی آسایار در اورژانس پیش بیمارستانی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی مراغه از راه‌اندازی سیستم آسایار در اورژانس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی ، دکتر شریفی  گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و ابلاغ وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمام استان‌ها سامانه اتوماسیون مرکز ارتباطات بعد از ایجاد زیرساخت لازم به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سیستم، الگوریتم تریاژ تلفنی بصورت نرم افزاری در دسترس پرستار بوده و سوالات هوشمند بر اساس پاسخ مددجو جهت پرسش و تکمیل در دسترس وی قرار می‌گیرد
دکتر شریفی تصریح کرد: در سیستم آسایار پس از تماس مردمی، کارشناسان با استفاده از سیستم،  اطلاعات شخص و محل حادثه را به نزدیک‌ترین پایگاه اورژانسی محل حادثه اعلام می‌کنند و همچنین افراد اعزام شده با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانند بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را برای رسیدن به محل حادثه انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه فرایند رسیدگی با اتوماسیون آسایار 115 بسیار سریع‌تر از سیستم آنالوگ و سنتی اتفاق می‌افتد یادآور شد: مرحله ماموریت گیری، اعزام و رسیدگی با سیستم اتوماسیون 115 به صورت شبکه‌ای به اورژانس اعلام و فرایند حضور در محل حادثه بسیار سریع‌تر از سیستم کاغذی انجام می‌شود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: تصمیم گیری برای اعزام ترجیحا در کوتاهترین زمان مکالمه انجام می‌شود، این به معنی ختم تماس نیست و ممکن است تماس مذکور به دلایلی ادامه یابد که مهمترین آن مشاوره های درمانی است.
وی اضافه کرد: در مراکز دارای اتوماسیون ارسال اطلاعات به کد عملیاتی(شامل: آدرس محل حادثه، کروکی محل فوریت و...) و از طریق دستگاهPDA  انجام گرفته و پیگیری انجام ماموریت توسط نرم افزار و با نظارت انسانی انجام می‌شود.
دکتر شریفی افزود: در این صورت نرم افزار ضمن فعال نمودن هشدار شروع ماموریت، نزدیکترین و مناسبترین کد را پیشنهاد داده همچنین مسیر حرکت کد را نرم افزار جهت نظارت پرسنل واحد اعزام و راهبری آمبولانس ترسیم خواهد نمود، سیستم دارای آلارم هشدار طولانی شدن زمان ماموریتها می‌باشد که شامل: تریاژ تلفنی، زمان فراخوان، زمان کنش، زمان واکنش، زمان صحنه، زمان انتقال و زمان ماندگاری در بیمارستان است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی  گفت: سامانه اتوماسیون قادر است  وضعیت شلوغی اورژانس و نیز آمبولانس های در مسیر و در حال تحویل بیمار به اورژانس هر بیمارستان را مشخص نماید و این قابلیت باعث می‌شود دقت در انتخاب بیمارستان کیفیت بالاتری داشته باشد و هیچ درخواست آمبولانسی از طرف شهروندان گرامی بی پاسخ نماند.
َ
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 30 آبان 1400
  • تعداد بازدید 311